Nemá to žádnou pravidelnou periodu, ale čas od času se otevře myšlenka výstavby tramvajové trasy na sídliště Bohnice.
Uvedu teď, proč jsem proti tomu.
Důvodů je více, a proto začnu tím, co je zřejmé až k tomu, co by z takové situace vyplynulo. V současnosti je ve „špičce“ spojení autobusy obousměrně na trase „ Bohnice – stanice metra Kobylisy“ na velmi dobré úrovni. Mimo špičku, má dopravní podnik – myslím rezervy, ale celkově mohu hovořit o spokojenosti.
Fakta: Tramvajová trať má určitou „propustnost“ tedy množství tramvají, které se mohou současně pohybovat na trati. Autobusů bude vždy více (nejsou limitovány kolejovou trasou), tramvaje mají delší intervaly a jsou pomalejší. Když z jakéhokoli důvodu nastane výpadek tramvajové dopravy (elektrické energie, porucha či dopravní nehoda) zkolabuje celý systém.
Oproti tomu výpadek autobusu z jakéhokoli důvodu způsobí „jen“ pozdržení nás cestujících, ale víme, že za chvíli přijede další autobus. Výpadek tramvají bohužel bývá takový, že trvá mnohem déle, někdy i hodiny, dle druhu poruchy.
Pravda autobusy zrovna nevoní, ale tramvaje jsou zase hlučnější. Kdo někdy bydlel v domě před nímž jezdí tramvaje, ví své. A na závěr? Něco o financích: Výstavba tramvajové trasy je velmi drahá a tramvaje jsou dražší než autobusy. I když pravda mají delší životnost.
Jak je to s prostorem ? Koleje je třeba „někam“ položit, tedy na úkor současné silniční trati, výstavba zastávek je v souvislosti s automobilovým provozem také značně problematická. A snad poslední argument, tam kde zatočí nebo se otočí autobus, tam tramvaj potřebuje mnohem větší prostor a sídliště Bohnice k tomu nejsou zrovna způsobilé. Ten prostor chybí. Jednoduché shrnutí, tramvaje do Bohnic jsou pro nás z mnoha důvodů zcela nevýhodné.
ČSSD Praha 8
Zenklova 27/576
180 00 Praha 8
ovv.praha8@cssd.cz
+420 246 035 966
+420 721 029 892
Copyright © 2012 ČSSD Praha
8,
všechna práva vyhrazena.