Proč říkám „NE“ tramvajím do Bohnic

Nemá to žádnou pravidelnou periodu, ale čas od času se otevře myšlenka výstavby tramvajové trasy na sídliště Bohnice.

Uvedu teď, proč jsem proti tomu.

Důvodů je více, a proto začnu tím, co je zřejmé až k tomu, co by z takové situace vyplynulo. V současnosti je ve „špičce“ spojení autobusy obousměrně na trase „ Bohnice – stanice metra Kobylisy“ na velmi dobré úrovni. Mimo špičku, má dopravní podnik – myslím rezervy, ale celkově mohu hovořit o spokojenosti.

Fakta: Tramvajová trať má určitou „propustnost“ tedy množství tramvají, které se mohou současně pohybovat na trati. Autobusů bude vždy více (nejsou limitovány kolejovou trasou), tramvaje mají delší intervaly a jsou pomalejší. Když z jakéhokoli důvodu nastane výpadek tramvajové dopravy (elektrické energie, porucha či dopravní nehoda) zkolabuje celý systém.

Oproti tomu výpadek autobusu z jakéhokoli důvodu způsobí „jen“ pozdržení nás cestujících, ale víme, že za chvíli přijede další autobus. Výpadek tramvají bohužel bývá takový, že trvá mnohem déle, někdy i hodiny, dle druhu poruchy.

Pravda autobusy zrovna nevoní, ale tramvaje jsou zase hlučnější. Kdo někdy bydlel v domě před nímž jezdí tramvaje, ví své. A na závěr? Něco o financích: Výstavba tramvajové trasy je velmi drahá a tramvaje jsou dražší než autobusy. I když pravda mají delší životnost.

Jak je to s prostorem ? Koleje je třeba „někam“ položit, tedy na úkor současné silniční trati, výstavba zastávek je v souvislosti s automobilovým provozem také značně problematická. A snad poslední argument, tam kde zatočí nebo se otočí autobus, tam tramvaj potřebuje mnohem větší prostor a sídliště Bohnice k tomu nejsou zrovna způsobilé. Ten prostor chybí. Jednoduché shrnutí, tramvaje do Bohnic jsou pro nás z mnoha důvodů zcela nevýhodné.

ČSSD Praha 8

Zenklova 27/576
180 00 Praha 8

ovv.praha8@cssd.cz

+420 246 035 966
+420 721 029 892